.

.

.

.

Παιχνίδι μνήμης της εκπαιδευτικού Χρύσας Μαυρίδου. Ενότητα: Μαθαίνω τα ζώα στα Ποντιακά.


(Η Χρύσα Μαυρίδου, είναι εκπαιδευτικός, πρόεδρος στον Πολιτιστικό Όμιλος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς», πρόεδρος του ΣΠΟΣ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και πρόεδρος της Επιτροπής Ποντιακής διαλέκτου, της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος.)

Σχεδίαση καρτών: Λένα Σαββίδου για το Thalassa Karadeniz

Για την κατάρτιση των καρτών του παιχνιδιού, χρησιμοποιήθηκε το λεξικό του Άνθιμου Παπαδόπουλου.


ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Το παιχνίδι περιέχει 26 ζευγάρια όμοιων καρτών με εικόνες από διάφορα ζώα και τα ονόματά τους στη νεοελληνική γλώσσα και στην ποντιακή διάλεκτο.  Παίζεται από παιδιά ηλικίας  4 έως 100 χρόνων

ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Στόχος του παιχνιδιού είναι να μάθουν τα παιδιά τις ονομασίες των ζώων στην ποντιακή διάλεκτο και να αναπτύξουν τη μνήμη τους.

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ
Ανακατεύουμε τις κάρτες και τις τοποθετούμε κλειστές στο τραπέζι.
Ο πρώτος παίκτης ξεκινάει ανοίγοντας μία κάρτα και διαβάζει το όνομα του ζώου που απεικονίζει, στα νεοελληνικά και στα ποντιακά.
Αφήνει την κάρτα πάνω στο τραπέζι ανοιχτή, στη θέση που τη βρήκε και ανοίγει μία ακόμη κάρτα, διαβάζοντας επίσης το όνομα του ζώου που βλέπει, στα νεοελληνικά και ποντιακά.
Εάν οι δύο κάρτες απεικονίζουν το ίδιο ζώο, ο παίκτης κερδίζει το ζευγάρι των καρτών και συνεχίζει ανοίγοντας άλλες δύο. Εάν όμως οι κάρτες έχουν διαφορετικά ζώα τις κλείνει πάλι, αφήνοντας τες πάντα στην ίδια θέση από την οποία τις πήρε. Τότε χάνει τη σειρά του και τη δίνει στον  επόμενο παίκτη.
Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο, ώσπου να αποκαλυφθούν επιτυχώς όλα τα ζευγάρια των καρτών.
Ο παίκτης που θα βρει τα περισσότερα ζευγάρια καρτών είναι και ο νικητής του παιχνιδιού!
Να σημειώσουμε ότι  όσο το παιχνίδι προχωρά και οι εικόνες των καρτών αποκαλύπτονται, παίζει μεγάλο ρόλο πώς κάθε παίκτης θα διαχειριστεί τη μνήμη του, ώστε μόλις αποκαλύπτεται μια εικόνα, της οποίας το ζευγάρι έχει αποκαλυφθεί νωρίτερα στο παιχνίδι, να μπορέσει να το εκμεταλλευτεί γρήγορα στη σειρά του, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, αν κάνει λάθος, μπορεί να δώσει ευκαιρία στους συμπαίκτες του με την κάρτα που αποκάλυψε! Έτσι το παιχνίδι αποκτά αγωνία και λίγη στρατηγική.
Εννοείται, ότι απαγορεύεται κάθε μέσο που μπορεί να αποθηκεύσει τις πληροφορίες πέρα από τη μνήμη των παικτών  (πχ. σημειώσεις σε χαρτί)!

Ακολουθούν οι κάρτες που θα εκτυπώσετε και θα κόψετε κατάλληλα.
Κάθε κάρτα την εκτυπώνουμε 2 φορές.
Για να αποθηκεύσουμε την κάρτα στον υπολογιστή μας αρκεί να κλικάρουμε επάνω της για να ανοίξει σε μεγάλο μέγεθος και μετά με δεξί κλικ κι "αποθήκευση ως.." την παίρνουμε.










Καλή και δημιουργική απασχόληση!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου